BNM LANSEAZĂ UN PROIECT DE EDUCAŢIE FINANCIARĂ PENTRU MAI MULTE GENERAŢII
"Generaţia I" este denumirea proiectului de educaţie financiară lansat marţi de Banca Naţională a Moldovei (BNM). Potrivit agenţiei INFOTAG, proiectul a fost prezentat în cadrul unui eveniment internaţional care a avut loc în format online cu genericul "Educaţia financiară - un beneficiu personal, social şi economic".
Proiectul s-a afirmat cu succes în România, fiind iniţiat şi promovat de către Asociaţia CFA România pentru toţi cei care doresc să îşi creeze o viziune pe termen lung în realizarea independenţei lor financiare.
"Timpul ne învaţă că trebuie să fim deschişi către schimbare şi să luăm decizii pentru a ne mişca înainte. Viaţa e plină de provocări, iar cea financiară ne pune în faţă nevoia de a ne informa, de a cunoaşte mai multe pentru a ne ţine soarta în mâini şi pentru a fi independenţi din punct de vedere financiar. Indiferent de activitatea profesională, acceptăm în viaţa noastră utilitatea şi inovaţia pe care le observăm permanent în mediul financiar. Este o cale spre independenţa financiară, care este atât de necesară pentru un viitor asigurat", a spus guvernatorul BNM, Octavian Armaşu.
Alexandra Smedoiu, CFA - preşedinte, Asociaţia CFA România, a menţionat că campania a fost lansată "pornind de la ideea că acei care nu iau măsuri de economisire şi învestire în timpul anilor activi, riscă să depindă de banii de la stat - sistemul public de pensii, sau devin poveri pentru copiii lor la bătrâneţe".
"Conceptul "Generaţiei I", sau generaţiei independente, s-a născut tocmai din faptul că educaţia financiară este foarte scăzută, dar sunt oameni care îşi doresc să obţină independenţa financiară. Considerăm că independenţa financiară se educă şi este unul dintre pilonii unei societăţi sănătoase şi unei vieţi împlinite", susţine Alexandra Smedoiu.