ÎN PRIMUL TRIMESTRU, VOLUMUL VÂNZĂRILOR PE PIAŢA SERVICIILOR DE TELEFONIE MOBILĂ ÎN MOLDOVA A CRESCUT NESEMNIFICATIV
În primul trimestru, volumul vânzărilor pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă în Moldova a constituit 746,4 mil. lei ($42,9 mil.) şi a crescut cu 0,7% comparativ cu perioada similară a anului 2019.
Potrivit agenţiei INFOTAG cu referire la datele Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), numărul total al utilizatorilor acestor servicii a scăzut cu 1,7% şi a totalizat circa 4,4 mil., deşi volumul traficului de voce în reţelele mobile s-a majorat cu 2,4% şi a însumat peste 1,5 mlrd. de minute.
Traficul mediu lunar per utilizator (MoU) a crescut, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu 3,8% şi a ajuns la 278 minute, iar durata medie a unui apel a fost de 2 minute. În primul trimestru al anului curent, un utilizator deservit de compania Orange Moldova a vorbit lunar la telefonul mobil în medie 318 minute, un client deservit de Moldtelecom - 308 minute şi un client al Moldcell - 203 minute.
Scăderea numărului total de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a fost determinată de micşorarea numărului de abonaţi ai companiilor Moldcell (-57 mii) şi Orange Moldova (-17,6 mii). Din numărul total de abonaţi, 3,5 mil. au constituit utilizatorii activi de telefonie mobilă, iar aproximativ 851 mii au totalizat utilizatorii pasivi. Urmare a acestei evoluţii, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă, cartele active (SIM, R-UIM, etc.), raportată la 100 de locuitori, a scăzut cu 3,7 p.p. şi a alcătuit 131%.
În consecinţă, venitul mediu lunar per utilizator activ de telefonie mobilă (ARPU) a crescut cu 1,9% şi a alcătuit 69,8 lei. Moldtelecom a înregistrat un ARPU de 77,8 lei, Orange Moldova - de 72,7 lei şi Moldcell - de 63,3 lei.
Cotele de piaţă ale celor trei furnizori de servicii de telefonie mobilă, în funcţie de cifra de afaceri, au fost următoarele: Orange Moldova - 63%, Moldcell - 31% şi Moldtelecom - 6%.