MOLDOVA AGROINDBANK A OFERIT CONDIŢII DE LUCRU DE ACASĂ PENTRU MAI MULT DE 60% DIN ANGAJAŢI BACK-OFFICE
BC Moldova Agroindbank S. A. (MAIB), care este cea mai mare instituţie financiară din RM, aşteaptă o creştere a solicitărilor clienţilor privind schimbarea condiţiilor de creditare.
Potrivit agenţiei INFOTAG, preşedintele Comitetului de conducere al MAI, Serghei Cebotari, presupune că, dacă starea de urgenţă va fi ridicată la 15 mai, după cum se aşteaptă, atunci întreprinderile vor avea nevoie de timp pentru a reveni la veniturile înregistrate înainte de criză.
„În acest sens, capacitatea lor de plată în perioada de recuperare va fi mai mică. Este deja clar că practic nimeni nu va rămâne nevătămat în urma crizei provocate de pandemia virusului COVID-19”, a spus bancherul.
El a amintit că, după scenariul optimist al Guvernului, produsul intern brut al Moldovei în acest an se va reduce cu 3%, astfel că bugetul nu va primi aproximativ 7-8 miliarde de lei.
Referindu-se la climatul de afaceri și starea de spirit a businessului, bancherul a spus că antreprenorii înțeleg că tuturor le va fi dificil.
„În multe privințe, gradul impactului crizei asupra mediului de afaceri depinde de sectorul economiei în care își desfășoară activitatea. Întreprinderile mari au o rezervă pe care pot conta. Dar în segmentul întreprinderilor mici și mijlocii există companii cu rezerve mici de rezistenţă, iar unele nici nu au astfel de rezerve”, a spus Cebotari, remarcând actualitatea măsurilor prin care statul şi băncile sprijină businessul în această perioadă dificilă.
Vorbind despre condițiile de muncă ale MAIB în perioada stării de urgență, top-managerul băncii a spus că Moldova Agroindbank tind să-şi protejeze la maximum nu numai cei peste 2 mii de angajați ai săi, ci și aproape un milion de clienți ai săi.
„Avem obligația morală să protejăm sănătatea lor, continuând să le oferim serviciile de care au nevoie. Pot spune că modul de activitate on-line a devenit o salvare atât pentru noi, cât și pentru alte companii. Banca a oferit condiții tehnice pentru angajații back-office, fiind vorba de peste 60% din personal, care lucrează de la distanță”, a subliniat Serghei Cebotari, menţionând că aproximativ 18% dintre angajații băncii sunt în „șomaj tehnic”, cărora li se plătește 50% din salariu.