ÎN ANUL 2019, VOLUMUL VÂNZĂRILOR PE PIAŢA SERVICIILOR DE TELEFONIE FIXĂ ÎN MOLDOVA S-A REDUS CU PESTE 20%
Serviciile de telefonie fixă devin pe an ce trece tot mai puţin solicitate în Moldova.
Potrivit agenției INFOTAG cu referire la datele Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), în anul 2019, numărul total de abonați s-a micșorat, comparativ cu anul 2018, cu 3,3% și a însumat 1,07 mil., volumul total de trafic s-a diminuat 14,1% și a alcătuit peste 1,154 mlrd. minute, iar volumul total al veniturilor pe această piață a scăzut 20,4% și a alcătuit 443,2 mil. lei.
Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 17,8% și a constituit 33,9 lei. Astfel, S.A. „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 35,7 lei (în scădere cu 19,1%), iar furnizorii alternativi – un ARPU de 18,4 lei (în scădere cu 7,3%).
Diminuarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de micșorarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către reţelele internaţionale a scăzut cu 35,1%, traficul către alte reţele fixe – cu 23,7%, iar traficul către reţelele mobile – cu 10,3%. Urmare a acestei evoluții, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 12,5% și a alcătuit 136,7 minute, iar durata medie a unui apel a fost de 2,4 minute, în scădere cu 0,1%.
La sfârșitul anului 2019, „Moldtelecom”, deținea, în funcție de volumul de vânzări înregistrat, o cotă de piață de 94,3%, iar cota de piață a celor 23 de furnizori alternativi constituia 5,7%.