CU SUSŢINEREA SUA, ÎN MOLDOVA A FOST LANSAT PUNCTUL DE CONTACT PENTRU COMERŢ EXTERN
Marţi, Serviciul Vamal a lansat Punctul de Contact pentru Comerţ Extern, ca parte a Centrului Unic de Apel al instituţiei.
Potrivit agenţiei INFOTAG, lansarea acestuia a fost posibilă datorită parteneriatului cu Agenţia SUA pentru Dezvoltare (USAID) în cadrul Programului Reforme Structurale în Moldova.
Punctul de Contact pentru Comerţul Extern este un instrument naţional de informare pentru agenţii economici implicaţi în comerţul internaţional, pentru autorităţi, dar şi pentru alte părţi interesate, care vor beneficia de informaţii sigure, din prima sursă, cu privire la legislaţia vamală, regimurile şi destinaţiile vamale, declararea mărfurilor, clasificarea şi originea acestora, acte permisive, regulile de trecere a mărfurilor şi mijloacelor de transport peste frontieră etc.
Directorul Serviciului Vamal, Sergiu Burduja, a spus la evenimentul de lansare că, pentru a obţine consultaţii cu privire la activitatea vamală, oamenii pot contacta operatorii Punctului de Informare pentru Comerţ Extern la numărul de telefon +373 22 788 888.
"Deseori apar întrebări referitoare la legislaţia vamală, procedura de export, import, regulile interne care nu sunt bine cunoscute agenţilor economici, unele directive. Răspunsurile vor fi date în diferite limbi. La necesitate, apelurile sunt direcţionate altor specialişti pentru consultări", a spus oficialul.
Directorul Programului USAID, Douglas Muir, a menţionat că acesta este doar un exemplu de bună cooperare cu Serviciul Vamal al Moldovei.
"Ne bucură şi ne onorează faptul că USAID a reuşit să contribuie la inaugurarea Punctului de Contact pentru Comerţ Extern, ceea ce înseamnă că Republica Moldova a mai îndeplinit una dintre obligaţiile sale faţă de OMC şi UE. Astfel, se vor crea, în primul rând, condiţii mai bune pentru agenţii economici, care vor avea posibilitatea să obţină răspunsuri operative non-stop la întrebările ce pot apărea în cadrul operaţiunilor de export-import şi, totodată, prin modernizarea Centrului de Apel, vor putea beneficia de servicii informaţionale de calitate şi toţi cetăţenii interesaţi", a spus el.