SERVICIUL NAȚIONAL DE MANAGEMENT AL FRECVENȚELOR RADIO A ÎNCEPUT O CAMPANIE DE MĂSURARE A PARAMETRILOR DE CALITATE
Serviciul Național de Management al Frecvențelor Radio a început o amplă campanie de măsurare a parametrilor de calitate a serviciilor de comunicații electronice accesibile populației, care sunt furnizate prin rețelele publice mobile. Potrivit agenţiei INFOTAG, despre aceasta anunţă Ministerul Economiei şi Infrastructurii.
Potrivit comunicatului, verificările vor cuprinde 1499 localități și 186 de trasee naționale cu lungimea totală de aproximativ 12000 km și se vor desfășura timp de 6 luni pe întreg teritoriul țării. Pentru realizarea analizei comparative a calității serviciilor și a performanței rețelelor furnizorilor mobili, toate măsurările vor fi efectuate simultan, în aceleași localități, fiind utilizate aceleași echipamente și setări.
În timpul acestor măsurări va fi verificat un set întreg de indicatori care reflectă calitatea celor mai relevante servicii de comunicații electronice mobile în contextul actual al rețelelor publice mobile celulare terestre, precum: rata de blocare a apelurilor; rata apelurilor întrerupte; calitatea vocii evaluată conform MOS-LQO; timpul de stabilire a apelului; rata mesajelor scurte SMS livrate cu succes; rata de acoperire cu servicii de voce; viteza medie de transfer a datelor; timpul de descărcare completă a paginii WEB etc.
„Pe baza acestor măsurări vor fi realizate studii de evaluare a calității serviciilor de comunicații electronice mobile, astfel oferindu-le utilizatorilor finali informații corecte și obiective cu privire la calitatea serviciilor și performanța rețelelor prin intermediul cărora sunt furnizate aceste servicii”, se arată în comunicat.
Publicat de:Аелекс Алекс